Bästa vän. 2

Tänker på dig idag igen. 
Som skrivet så går det inte en dag
utan att du kommer upp i mitt huvud. 
Du va så jävla bra. 
Man kunde inte ha en bättre bästa vän.
Vi delade de djupaste hemligheterna tillsammans. 
Vi skratta, och bråkade inte en ända gång. 
Vi va så bra. 
Sen på senare tid kände jag inte igen dig. 
Visst att man såg att det var du, 
men när du tala, så var inte min bästa vän
där helt plötsligt. 
Det du gjorde/ gör mot dig själv,
jag kan inte känna mig värre än att
bara sitta och "titta på". 
Hjälplös.
Vafan ska jag göra?
Jag vet inte alls hur du mår eller vad du gör, 
och det dödar mig innombords. 
Jag vill veta att du har det bra.
Men kommer du svara mig om jag frågar?
Du kommer alltid att vara den som är närmas mig, 
även fast jag har hur bra vänner som helst, så vet
du att du är den. 
Kommer alltid att älska dig, vare sig vi pratar med varandra eller inte. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0